PAROS ENERGIJOS POREIKIO SKAIČIAVIMAS

Žmogaus organizmas energiją suvartoja pagrinde:
1. Bazinei medżiagų apykaitai (BMA), kuri dar gali būti vadinama  PMA arba PEA (Pagrindinė Energijos Apykaita)

2. Fiziniam aktyvumui.

3. Virškinimui
Bazinė medżiagų apykaita (BMA) energija aprūpina tuos organizmo procesus , kurie vyksta nuolat , nepriklausomai nuo mūsų valios. Ši energija reikalinga: raumenų tonuso, kūno temperatūros palaikymui, kraujo apykaitai, širdies darbui, kvėpavimui ir kt. Tai energija reikalinga gyvybės palaikymui. Jaunystėje BMA aktyvesnė ,su amžiumi mažėja raumenų masė , lėtėja ir BMA . Aukštų ,lieknų asmenų BMA greitesnė, taip pat ji greitesnė vaikystėje ir nėštumo metu. Kuo daugiau sukaupta riebalų ,tuo BMA lėtesnė. BMA pagreitėja karščiuojant ,streso metu ,šaltoje ir šiltoje aplinkoje. Norint pagreitinti BMA reiktų reguliariai mankštintis, kad riebalus kūne pakeistų raumenys.

BMA arba PMA (Pagrindinė Medžiagų Apykaita) apskaičiuojama pagal formulę:

HARRIS-BENEDICT LYGTIS

PMA (vyrams) = 66,473 + 13,751 x (kūno svoris, kg) + 5,0033 x (ūgis, cm) – 6,755 x (amžius, metai)
PMA (moterims) = 655,0955 + 9,463 x (kūno svoris, kg) + 1,8496 x (ūgis, cm) – 4,6756 x (amžius, metai)

Apskaičiavus PMA, galima sužinoti papildomų kalorijų poreikį, pagal fizinį aktyvumą dienos metu:

PMA x FAK (fizinio aktyvumo koeficiento)

table1

Tuomet Paros energijos poreikis (PEP) apskaičiuojamas:

PEP = PMA + (PMA x FAK)

Jei žmogus dar papildomai sportuoja ar mankštinasi, tai jo Paros energijos poreikis dar labiau padidėja.

PEP = PMA + (PMA x FAK) + (Kcal sportuojant x kg x h)

Norint apskaičiuoti, kiek kalorijų per valandą išeikvojama sportuojant pasirinktą sporto šaką, žemiau pateikiama lentelė. Lentelėjė duoti skaičiai parodo, kiek kalorijų sudegina 1kg kūno masės per vieną valandą. Taigi, norint apskaičiuoti, kiek kalorijų sueikvojama per valandą, reikia savo kūno svorį padauginti iš nurodyto skaičiaus.

table2 table3 table4

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Post Navigation