Kaip sėdėti taisyklingai?

kaip taisyklingai sedeti

 

Žmogaus stuburas sudarytas iš 33-34 slankstelių, tarp jų esančių 23 tarpslankstelinių diskų, kurių pagrindinė funkciją amortizuoti ir sugerti smūgius, apsaugoti stuburo smegenis nuo pažeidimų.

Bet koks, net ir taisyklingas sėdėjimas labiau apkrauna nugarą, lyginant su stovėjimu. Tačiau sumažinti nugaros ir ypatingai tarpslankstelinių diskų apkrovą galima tinkamai atsireguliavus kėdės atlošo kampą. Didžiausia kompresija į tarpslankstelinį diską yra tuomet, kai sėdima pasilenkus į priekį. Taip pat klaidinga manyti, kad elgiatės teisingai jei sėdite visiškai tiesiai (t.y kai klubo sąnario kampas 90 laipsnių). Mažiausia tarpslankstelionio disko apkrova yra tada, kai  kampas tarp kėdės atlošo ir sėdimosios dalies yra apie 110 laipsnių. Tačiau tokio sėdėjimo metu (t.y. lošiantis atgal) didėja rizika netaisyklingai kaklo padėčiai, kai galva iškišama į priekį.

Rekomenduojame kėdės atlošą sureguliuoti taip, kad kampas tarp kėdės atlošo ir sėdimos dalies būtų didesnis nei 90 laipsnių (iki 110), tačiau būtina išlaikyti taisyklingą kaklo ir galvos padėtį. Galva neturi būti išsikišusi į priekį!

 

Tačiau sėdėjimas visiškai tiesiai, t.y kai klubo sąnario kampas yra 90 laipsnių, sukelia tarpslankstelinio disko spaudimą iki 140 procentų. Dar didesnis neigiamas poveikis gaunamas kai sėdime pasilenkę į priekį

 

One Thought on “Kaip sėdėti taisyklingai?

  1. Luka on 2018 spalio 20 at 16:23 said:

    Manau dauguma darbo vietoje sėdime palinkę į priekį, nesiremiame pilnai į darbo kėdę, kad neatrodytume atsipalaidavę, nesusikaupę darbui. Reikės pamėginti pasinaudoti patarimais, nes nugaros skausmas tikrai nemalonus dalykas. Visai neseniai gavome naujas ergonomines kėdes https://admodum.lt/type/biuro-kedes/ tereikia išmokti taisyklingai išnaudoti jų privalumus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Post Navigation